De diensten van de Amerikaanse gezondheidskliniekketen RediClinic groeien in populariteit. Dat schrijft Stores.org online. Twaalf jaar na de opening van de eerste gezondheidskliniek in de Amerikaanse stad Minneapolis, zijn de particuliere instellingen niet meer uit het straatbeeld weg te denken.
"Het is een logische uitbreiding op de publieke gezondheidszorg", aldus Webster Golinkin, ceo van RediClinic. Zijn klinieken bevinden zich in winkelcentra en supermarkten en zijn zeven dagen per week geopend. "We bieden, naast de standaard medische hulp, een breed scala aan screenings, testen en fysieke toetsen, die de klant in een normale instelling niet zomaar krijgt."
In 2011 groeide het totaal aantal in-store klinieken met ruim elf procent tot 1355, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Merchant Medicine. Zo kunnen klanten van warenhuis Walgreens met hun medische klachen terecht bij een van de 350 Take Care Clinics en telt concurrent MinuteClinice vijfhonderd vestigingen in de Verenigde Staten.
"Onze patienten hoeven geen afspraak te maken. Een consult duurt gemiddeld een kwartier, dus wanneer er een rij staat is uit te rekenen hoe lang je nog moet wachten", aldus Golinkin. Klanten die een recept krijgen voorgeschreven kunnen deze direct inleveren bij de bijbehorende apotheek.
Toename gezondheidsklinieken in winkelcentra
Gepubliceerd op 10 april 2012 om 00:00
Reacties 0