Mango behaalt omzet van 1,4 miljard

Het Spaanse modebedrijf Mango zag haar omzet in 2011 flink stijgen. Dat schrijft Fashion United online. De moderetailer sloot het boekjaar af met een omzetstijging van elf procent naar 1,4 miljard euro, tegen 1,2 miljard euro in 2010. De groei is met name te danken aan de inkomsten uit het buitenland en de webshop.

Mango concentreert zich deze periode flink op opkomende markten in het buitenland. Zo laat de retailer weten in drie jaar tijd zo’n driehonderd nieuwe winkels te willen openen in Rusland. In China verwacht de retailer de inkomsten dit jaar zelfs te verdriedubbelen. Slechts achttien procent van de omzet werd het afgelopen jaar in het thuisland gegenereerd.

De online resultaten van het modebedrijf stegen het afgelopen jaar met 72 procent naar 36,2 miljoen euro. Klanten in heel Europa, de Verenigde Staten, Japan, Zuid Korea, Turkije, China, Rusland, Hongkong, India, de Filipijnen en Maleisië kunnen online bestellingen plaatsen. Mango verwacht de online inkomsten dit jaar te verdubbelen door uitbreidingen van de eigen webshop en door het openen van online shop-in-shops bij bestaande webwinkels, zoals Wehkamp.nl.

Mango gaat dit jaar investeren in verbouwingen van bestaande locaties. Daarnaast wil de retailer de logistiek verbeteren. De moderetailer zal dit seizoen, gezien de economische situatie, de winkelverkoopprijzen met twintig procent verlagen. Het Spaanse bedrijf hoopt hiermee zijn imago te verbeteren en, in de concurrentiestrijd met ketens als Zara en H&M, bekend komen te staan als retailer met kwalitatief goede en betaalbare producten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!