Mango behaalt omzet van 1,4 miljard
Gepubliceerd op 13 april 2012 om 00:00
Mango concentreert zich deze periode flink op opkomende markten in het buitenland. Zo laat de retailer weten in drie jaar tijd zo’n driehonderd nieuwe winkels te willen openen in Rusland. In China verwacht de retailer de inkomsten dit jaar zelfs te verdriedubbelen. Slechts achttien procent van de omzet werd het afgelopen jaar in het thuisland gegenereerd.
De online resultaten van het modebedrijf stegen het afgelopen jaar met 72 procent naar 36,2 miljoen euro. Klanten in heel Europa, de Verenigde Staten, Japan, Zuid Korea, Turkije, China, Rusland, Hongkong, India, de Filipijnen en Maleisië kunnen online bestellingen plaatsen. Mango verwacht de online inkomsten dit jaar te verdubbelen door uitbreidingen van de eigen webshop en door het openen van online shop-in-shops bij bestaande webwinkels, zoals Wehkamp.nl.
Mango gaat dit jaar investeren in verbouwingen van bestaande locaties. Daarnaast wil de retailer de logistiek verbeteren. De moderetailer zal dit seizoen, gezien de economische situatie, de winkelverkoopprijzen met twintig procent verlagen. Het Spaanse bedrijf hoopt hiermee zijn imago te verbeteren en, in de concurrentiestrijd met ketens als Zara en H&M, bekend komen te staan als retailer met kwalitatief goede en betaalbare producten.
Reacties 0