Bol.com zet in op persoonlijke marketing

Webwinkel bol.com wil zijn klanten bereiken met persoonlijke marketingcampagnes. Met speciale software worden aanbiedingen en adviezen voortaan afgestemd op het profiel en de het aankoop- en zoekgedrag van klanten.

Bol.com werkt voor de marketingcampagnes samen met SAS, specialist op het gebied van business intelligence software en dienstverlening. De keuze viel op SAS vanwege de analytische mogelijkheden om de juiste klant voor de juiste campagne te selecteren. Ook de lokale aanwezigheid en expertise speelde een rol in de keuze voor SAS, laat bol.com in een persverklaring weten. De implementatie van de software in de webwinkel startte in februari.

“In 2011 verkocht bol.com maar liefst 17,5 miljoen artikelen”, vertelt Mieke De Ketelaere, regional lead customer intelligence bij SAS. “Omdat het om zulke grote aantallen gaat, is het van belang een solide oplossing te hebben die in staat is grote hoeveelheden gegevens in korte tijd te verwerken.”

Marketingacties zijn met de toepassing beter te renderen en eenvoudiger uit te voeren. “Er is niet langer één universele bol.com voor iedereen”, aldus bol.com in de persverklaring. “Er zijn nu eerder zestien miljoen ‘bollen’.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!