Bedrijven slaan alarm over de postbezorging door PostNL. Steeds vaker komt post niet of te laat aan, zo opent het Algemeen Dagblad maandagochtend. Oorzaak is de reorganisatie binnen het bedrijf.
Vooral in de provincies Noord-Brabant en Utrecht zijn er klachten over de bezorging. In die provincies stapte het bedrijf als eerste over op een nieuw bezorgsysteem. De ondernemingsraad van PostNL eist dat de reorganisatie tijdelijk wordt stopgezet.
"We merken duidelijk dat de bezorging van onze producten niet goed gaat", stelt bol.com directeur Daniel Ropers weten. Ropers laat weten dat het webwarenhuis in gesprek is gegaan met PostNL. "Ze hebben tijdelijke maatregelen genomen." Ook andere klanten die veel post laten bezorgen, zoals ABN Amro, Eneco en zorgverzekeraars hebben hun ongenoegen geuit.
Volgens de Vereniging Grootverbruikers Postdiensten is er geen sprake van incidenten. De belangenveeniging heeft toezichthouder Opta opgeroepen een actievere rol aan te nemen in deze zaak.
Zorgen om slechte bezorging PostNL
Gepubliceerd op 16 april 2012 om 00:00
Reacties 0