Locuni strijdt tegen e-tailgiganten
Gepubliceerd op 16 april 2012 om 00:00
“De online markt is groeiende. Volgens ING vindt in 2020 veertig procent van de kledingverkopen online plaats, nu is dat zeven tot acht procent. Als winkeliers daar niet in mee gaan, zullen ze niet veel langer meer bestaan,” aldus Persoon. Volgens de oprichter is het daarom van belang dat de winkeliers gaan samenwerken en de concurrentiestrijd aangaan met grote webwinkeliers. “Door samen te werken ontstaat een collectie die bijna net zo groot is als het aanbod van grote webshops en kan er effectiever reclame gevoerd worden,” legt Persoon uit.
Locuni, een afkorting voor Locals United, wil ondernemers het technisch onderhoud van de webshop, betalingen, fotografie en marketing uit handen nemen, tegen een tarief van veertig euro per maand en een commissie van tien procent op de netto verkoopprijs. Retailers die zich bij het webshopcollectief aansluiten, kiezen zelf welk deel van de collectie zij online willen aanbieden. Vervolgens neemt de Locuni de rest van het werk voor zijn rekening.
Momenteel hebben acht winkeliers zich aangesloten bij Locuni. Medio mei gaat de webshop online. Locuni verwacht zeventig aangesloten winkels aan het einde van het jaar.
Reacties 0