Managers voorzien einde van huis-aan-huisreclame en spam
Gepubliceerd op 5 juli 2005 om 00:00
In 2020 zullen huis-aan-huisreclame, spam en andere ongerichte en ongevraagde reclame waarschijnlijk niet meer gebruikt worden. Dat blijkt uit een enquete die Ordina heeft gehouden onder 115 managers van bedrijven en instellingen. Ordina voerde het onderzoek uit in samenwerking met het Instituut Media en Representatie van de Universiteit Utrecht.De meeste managers denken dat de effectiviteit van traditionele reclame steeds verder afneemt en dat rond 2020 de consument zo `mediawise` zal zijn, dat hij/zij reclame doorziet. Bovendien denkt een kleine meerderheid van de ondervraagde managers (52%) dat de langdurige klantenbinding ook zal verdwijnen, met name in bijvoorbeeld de financiele dienstverlening en de fmcg-sector. Vanwege de steeds meer kritische houding van de consument en de voortschrijdende marktkennis van de bedrijven (bijvoorbeeld wat betreft mediavoorkeuren van de doelgroep), verwacht zo`n 70% van de managers dat zij in 2020 heel goed in staat zijn om de juiste kanalen in te zetten voor het bereiken van hun doelgroep. Ongeveer de helft van de managers geeft bovendien aan dat zij de consumenten meer willen betrekken bij de besluitvorming omtrent de bedrijfsvoering.
Reacties 0