Social gifting applicatie Wrapp breidt zijn activiteiten uit naar Nederland. Met de applicatie kunnen Facebookgebruikers digitale cadeaubonnen van bekende merken en winkels aan hun vrienden cadeau doen. De bonnen kunnen worden ingewisseld bij verschillende retailers.
Sinds de lancering van de app in november 2011 in het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen en Zweden deden circa 160 duizend Facebookgebruikers meer dan 1,3 miljoen cadeaubonnen cadeau. De waarde van de aankopen die ermee worden gedaan, bedragen gemiddeld vier tot zes keer de waarde van de cadeaubon, melden participerende retailers in Engeland, Noorwegen en Zweden.
Welke retailers zich in Nederland aan het initiatief verbinden, is nog niet duidelijk. “Wij zitten in de social gifting business, dus dat laten we liever nog even een verrassing”, vertelt Mariolein van der Plas, country manager Nederland bij Wrapp. Ook de datum waarop de Nederlandse versie van Wrapp gelanceerd wordt, is niet bekend. “We starten zodra we zo’n tien tot vijftien retailers aan ons hebben weten te verbinden”, vertelt Van der Plas. “Maar het zal eerder een kwestie van weken zijn dan van maanden.”
Wrapp biedt retailers de mogelijkheid friend-to-friend-marketing zowel on- als offline traffic en verkoop te genereren. Door gebruik te maken van de demografische gegevens van Facebookgebruikers, kunnen retailers zich met Wrapp richten op specifieke doelgroepen. Bij inwisseling van de cadeaubon betaalt de retailer een kleine vergoeding en een percentage van het bedrag dat bovenop de waarde van de cadeaubon wordt uitgegeven.
Cadeaubonnen voor Facebookvrienden
Gepubliceerd op 16 april 2012 om 00:00
Reacties 0