Onverwachte stijging voor Amerikaanse retail

De Amerikaanse retail heeft een beter kwartaal achter de rug dan verwacht. De retailverkopen namen in maart met 0,8 procent toe, nadat deze in februari al met 0,1 procent waren gestegen. Voor maart hadden analisten een groei van slechts 0,3 procent voorspeld.

“Dit laat duidelijk zien dat de Amerikaanse consumentenbestedingen nog altijd vrij stabiel zijn”, aldus Omer Esiner, analist bij Commonwealth Foreign Exchange in Washington. In maart moesten Amerikaanse consumenten voor een liter benzine maar liefst 27 eurocent meer neerleggen dan in februari. Door de milde winter werd er voor gas minder uitgegeven. De verkoop van auto’s, kleding en tuinmaterialen steeg sterk in maart.

Niet alle berichtgeving over het eerste kwartaal is positief. Zo laat een rapport van het bureau John Thomas Financial in New York zien dat de export van goederen in de eerste drie maanden van dit jaar sterk daalde. Daarnaast kelderde de productie in New York aardig naar beneden. “We moeten afwachten of dit het begin is van een trend”, aldus Wayne Kaufman, analist bij John Thomas Financial. “Het dalen van de productie betekent vaak slecht nieuws voor de economie.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!