Het Franse luxeconcern Louis Vuitton Möet Hennessy (LVMH) heeft in het eerste kwartaal van het lopende boekjaar een omzetstijging van 25 procent geboekt. Mede door een ‘bijzonder snelle groei’ in Azië en de Verenigde Staten kwam de omzet uit op 6,58 miljard euro. LVMH spreekt daarnaast van een ‘goede vooruitgang in Europa, ondanks de contrasterende omgeving’.
Rekening houdend met de impact van wisselkoersen, bedraagt de stijging van de omzet achttien procent. Horloges en sieraden gingen de afgelopen drie maanden als broodjes over de toonbank. De omzet steeg met zeventien procent. Ook de verkoop van wijn en sterke drank was met een stijging van zestien procent succesvol. De omzetplus van kleding en ledergoederen van merken als Louis Vuitton, Givenchy en Fendi bedroeg twaalf procent.
Door alle onrust rondom het economische klimaat in Europa wilde LVMH bij de presentatie van de kwartaalcijfers geen omzet- en winstverwachting voor de rest van het jaar geven. Wel zegt de keten in te zeggen op het vergroten van zijn ‘positie als leider van de mondiale luxeproductenmarkt’
Forse omzetplus voor LVMH
Gepubliceerd op 19 april 2012 om 00:00
Reacties 0