Londen heeft Dubai van de troon gestoten in de ranglijst van de grootste winkelbestemmingen ter wereld. In Londen is 55,5 procent van alle internationale merken te vinden, terwijl in Dubai 53,8 procent van actief is. Dit blijkt uit een analyse van internationale vastgoedspecialist CBRE.
Dubai kan weer de grootste winkelbestemming worden als het iets doet aan de retailstructuur, denkt Nicholas Maclean, managing director van CBRE in het Midden-Oosten. Retail in de Golf-regio wordt gedomineerd door grote lokale spelers, die honderden merken als Zara, Starbucks en Gucci onder hun hoede hebben. “Sommige retailers willen volledige controle over hun merk. Dat kan niet in de huidige franchisestructuur in de Verenigde Arabische Emiraten”, aldus Maclean.
In de survey van CBRE staan 326 internationale retailers en hun verspreiding over 73 landen centraal. New York is de op twee na grootste winkelbestemming ter wereld, gevolgd dor Moskou, Parijs en Hong Kong.
De top tien van grootste winkelbestemmingen ter wereld ziet er als volgt uit:
Winkelbestemming | Hoeveel bekende merken aanwezig |
Londen | 55,5 procent |
Dubai | 53,8 procent |
New York | 43,9 procent |
Moskou | 43,2 procent |
Parijs | 43,2 procent |
Hong Kong | 40,5 procent |
Madrid | 39,9 procent |
Koeweit Stad | 39,5 procent |
Barcelona | 39,2 procent |
Singapore | 38,5 procent |
Meer weten? In deze video licht Peter Gold, head of cross border EMEA retail, de resultaten van de survey toe.
Reacties 0