Nederlanders hebben weinig geduld als het telefonische klantenservices aangaat. Een op de drie mensen hing het afgelopen jaar de telefoon op bij het idee aan het lijntje te worden gehouden, terwijl een kwart dreigde over te stappen naar de concurrent. Dit concludeert creditcardmaatschappij American Express na onderzoek onder elfduizend mensen in elf landen.
Het ongeduld van Nederlanders vergeleken met een jaar eerder is gegroeid. Van de ondervraagde mensen is 44 procent bereid vijf minuten aan de telefoon te wachten, terwijl dat bij persoonlijke klantenservice acht minuten is. De onderzoekers kwalificeren het Nederlandse volk als het meest ongeduldige in de wereld.
Ontevreden klanten delen hun ervaringen, goed én slecht, via sociale media, aldus American Express. De meningen over de vraag of bedrijven hun klantenservice hebben verbeterd lopen uiteen: een op de vier benaderde klanten vindt dat het de goede kant op gaat met de wachttijden, maar bijna net zoveel mensen zien een verslechtering
Groeiende frustratie over klantenservice
Gepubliceerd op 2 mei 2012 om 00:00
Reacties 0