Supermarktketen Albert Heijn ziet zijn huidige directeur marketing en formule Jeroen Pietryga vertrekken als gevolg van een aangepaste samenstelling van de directie. Pietryga, die sinds september 2010 verantwoordelijk is voor marketing en formule van Albert Heijn, stopt per 1 juni.
Met de vereenvoudiging van de top en de benoeming van nieuwe directieleden komt Albert Heijn meer centraal te staan bij de verdere groei van Ahold in Europa. “Vanaf vandaag gaan we nog gerichter werken aan de groei van Albert Heijn in Nederland en de ons omringende landen”, zegt Sander van der Laan, de nieuwe ceo van de supermarktketen. “De nu doorgevoerde vereenvoudiging van de organisatie stelt ons in staat om onze groeidoelstellingen sneller en beter te realiseren. De aankondiging dat Albert Heijn de komende tijd 82 winkels aan zijn winkelnetwerk in Nederland toevoeg, is daarbij een extra bewijs van onze groeikracht”, aldus Van der Laan.
Naast Van der Laan bestaat de top van Albert Heijn uit vijf andere directieleden. Cees van Vliet is aangesteld als directeur winkels & distributie. Casper Meijer is directeur merchandising in het team. Chris Dik is benoemd tot cfo en Luc de Baets is benoemd tot directeur human resources & business services. Albert Voogd gaat als directeur nieuwe markten verder met de strategische initiatieven in het buitenland en met het uitrollen van de nieuwe formule van Albert Heijn to go. Zowel Van der Laan, Dik en De Baets blijven actief in de directie van Ahold Europa. De functie van directeur marketing en formule wordt binnenkort vervuld, meldt het persbericht.
Nieuwe directie voor Albert Heijn
Gepubliceerd op 4 mei 2012 om 00:00
Reacties 0