Hunkemöller is met een intensieve training voor zijn winkelpersoneel gestart. Dat schrijft Fashion United online. Het ondermodebedrijf heeft zijn koers gewijzigd en wil een ‘merk’ worden in plaats van een retailer. Volgens ceo Philip Mountford is een uitstekende service hiervoor een belangrijk ingrediënt.
“De markt is uitdagend, met veel branchevervaging en een lastige economie. Dan moet je consumenten goede producten en service geven”, aldus Mountford. De Britse topman van wil dat zijn klanten zich in de PC Hooftstraat wanen wanneer zij een winkel van Hunkemöller bezoeken. Onderdeel van de training is verkooptechniek en ook aan een fitting course wordt aandacht besteedt, aangezien nog steeds tachtig procent van de vrouwen de verkeerde bh-maat draagt. “Het gaat niet alleen om de goede maat, maar ook om de gelegenheid. Is de bh voor onder een speciale jurk, bijvoorbeeld een strapless outfit?”, aldus Mountford.
Hunkemöller heeft tien tot vijftien miljoen euro uitgetrokken voor de koerswijziging en opent de komende periode elke vijf dagen een winkel in Nederland of Duitsland. Zo opende het bedrijf het afgelopen weekend in Den Bosch de deuren van een nieuwe flagshipstore. Binnen vijf jaar moet de transformatie compleet zijn.
Hunkemöller wil merk worden
Gepubliceerd op 7 mei 2012 om 00:00
Reacties 0