Britse marketeers investeren minder dan geraamd in marketing
Gepubliceerd op 6 juli 2005 om 00:00
Britse adverteerders zien de rest van 2005 met de nodige zorg tegemoet. Uit het nieuwe `Marketing Trends Survey` van het Chartered Institute of Marketing blijkt dat veel marketeers onzeker zijn over de toekomst en hun marketingbudget aanpassen. Gemiddeld mikken Britse adverteerders op een verkoopgroei van 9%. De afgelopen 12 maanden bleef de groei echter steken op 7,6%. Een derde van de ondervraagden denkt zijn sales target in 2005 met moeite te halen. Een verdere 37% voorziet flinke problemen bij het halen van de doelstellingen en 4% ziet hiertoe geen enkele kans.In de helft van de 14 industriele en commerciele sectoren waarin het onderzoek uit werd gevoerd, verwacht 50% van de respondenten problemen te krijgen met de gestelde targets. In de detailhandel geldt dat voor tweederde van de ondervraagden. Ook in de vastgoedbranche zijn de verwachtingen naar beneden bijgesteld, evenals bij de nutsbedrijven. In geen enkele sector verwacht meer dan een vijfde van de ondervraagden een hogere omzet te boeken dan eerder werd geraamd. Gemiddeld verhogen Britse ondernemers hun marketingbudget dan ook met slechts 2,9%.
Reacties 0