Webwinkels moeten zich voorbereiden op de toestroom van nieuwe klanten via mobiel internet. Rabobank en ABN AMRO hebben tijdens Mobile Convention Amsterdam bevestigd dat ze komende zomer de mobiele versie van iDEAL gaan aanbieden.
“Dan staan er in een keer miljoenen kopers voor de deur,” zegt David Jan Janse, mobielspecialist bij Rabobank, na een paneldiscussie met collega’s van ING en ABN AMRO over bankieren tijdens Mobile Convention Amsterdam. ING was een laatbloeier op de mobiele markt, maar inmiddels ontwikkelt de bank zich snel op dit gebied. ING was in december 2011 de eerste om iDEAL mobiel te introduceren.
Vijf tot vijftien procent van de bezoekers komen bij webwinkels binnen via mobiel internet. Het gaat dan om zowel telefoons als tablets. De minderheid van de webwinkeliers heeft zijn sites geoptimaliseerd op dit mobiele verkeer. Nu de mobiele versie van iDEAL breed wordt uitgerold, betekent dit dat ondernemers omzet laten liggen door hun websites niet geschikt te maken voor het publiek.
Rabobank en ABN AMRO bevestigen lancering iDEAL mobiel
Gepubliceerd op 9 mei 2012 om 00:00
Reacties 0