Zowel webwinkel bol.com als supermarktketen Jumbo zijn in de prijzen gevallen tijdens de Dutch Interactive Awards (DIA) 2012. De awards voor de meest onderscheidende creaties van online bureaus werden donderdagavond uitgereikt in Hotel Krasnapolsky te Amsterdam. De internetprojecten werden door drie vakjury’s beoordeeld op concept, design, bouw en resultaten.
Bol.com sleepte de prijs voor Best Recruitment in de wacht. “No nonsense, zeer gericht op resultaat en daardoor onderscheidend. Een functionele effectieve site die in zijn eenvoud precies doet wat hij moet doen”, is in het juryrapport te lezen. Jumbo won in de categorie Best Brand. De jury oordeelde dat Jumbo een doordachte, laagdrempelige site neer heeft gezet waar de klant centraal staat. “Net als in de winkel bewijst Jumbo dat ze ook online honderd procent tevredenheid nastreven”, aldus de vakjury. Retailmerken Axe en Vodafone vielen in de prijzen in de respectievelijke categorieën Best Campagne en Best Lead Generation.
“De interactieve branche is sterk”, vertelt Gijs Vroom, uitgever van initiatiefnemer Emerce. “De branche ontwikkelt zich ieder jaar op een originele manier en professionaliseert als het gaat om online projecten. De Dutch Interactive Awards zijn echt here to stay”, aldus Vroom.
Alle winnaars op een rijtje:
Best E-Commerce – Pathé Thuis – (Supersteil)
Best Online Services – Mainflow – (Enrise)
Best Lead Generation – Vodafone Ondernemers Jackpot (We Are Blossom)
Best Corporate – Shell (MobGen)
Best Recruitment – Werken bij Bol.com (Netwerven)
Best Campagne – Axe Heaven on Earth (Media Republic)
Best Brand – Jumbo Supermarkten (Mirabeau)
Best Communities – Schooltas (Fabrique)
Retailers bekroond tijdens Dutch Interactive Awards
Gepubliceerd op 11 mei 2012 om 00:00
Reacties 0