Supermarktketen Albert Heijn is afgelopen week gestart met een Facebookpagina voor zijn klanten. Op het sociale netwerk kunnen klanten onder meer in gesprek treden met het supermarktbedrijf. Ook is het recept van de dag en een selectie van de huidige bonusaanbiedingen te raadplegen.
De lancering van de Facebookpagina ging overigens direct gepaard met een actie van Wakker Dier. De dierenwelzijnsorganisatie verwijt Albert Heijn dat het niet stopt met de verkoop van plofkippen. De webpagina van Albert Heijn werd bestookt met het actielogo van Wakker Dier, waarin de supermarktorganisatie in zijn eigen huiskleuren werd opgeroepen om te stoppen met de verkoop van de plofkippen.
Op dit moment verkoopt Albert Heijn negentig procent van alle scharrel- en biologische kip in Nederland, laat het supermarktbedrijf in een officiële reactie weten. AH zegt dat het vooralsnog onmogelijk is om volledig over te schakelen op scharrel- en biologische kip.
Albert Heijn was lange tijd de grote afwezige op Facebook. Veel andere supermarktketens zijn al langer actief op het sociale netwerk. Het webcare-team van AH was al wel actief op Twitter. De Facebookpagina is te bezoeken op facebook.com/albertheijn.
Albert Heijn lanceert Facebookpagina
Gepubliceerd op 11 mei 2012 om 00:00
Reacties 0