Nederland shopt veel online

De Nederlandse consument shopt vaker online dan de gemiddelde Europeaan. Vorig jaar kocht zeventig procent van de Nederlanders van zestien tot 75 jaar iets op het web. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Daarmee groeit het online shoppen nog steeds en behoort Nederland tot de top van de Europese Unie. Alleen in het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Denemarken wordt er meer online geshopt. In 2011 deed veertig procent van de consumenten in de EU een online aankoop. In Roemenië, Bulgarije en Italië wordt nog altijd het minst online gekocht.

Het aantal Nederlanders dat online shopt is sinds 2006 met ruim twintig procent gegroeid. Opvallend is de stijging onder 65- tot 75-jarigen. Het aantal ouderen dat het internet op gaat om te shoppen is sinds 2006 bijna verdrievoudigd tot zo’n 28 procent. In de leeftijdsgroep zestien tot 25 jaar steeg het online aandeel van 57 procent naar tachtig procent.

Uit de cijfers van het CBS blijkt dat Nederlanders hun reizen en vakanties graag online boeken. In 2011 deed bijna zestig procent van de online shoppers dit soort aankopen. Consumenten gaan daarnaast graag online om kleding (57 procent), kaartjes voor evenementen (54 procent, en boeken (53 procent) aan te schaffen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!