Een andere visie moet modeketen Men at Work weer aan de top brengen. Mark Hommelberg en Peter Roelofs, directieleden van Men at Work, nemen de keten via een management buy-out over. Zij focussen zich de komende periode op de expansie van grote XL-winkels en het uitrollen van de multichannel-strategie.
Men at Work wil klanten een mix van A-merken, goed opgeleid personeel en winkelbeleving bieden. In de XL-filialen komt dit winkelconcept volgens de nieuwe eigenaren optimaal tot haar recht. “In het groeiende monobrandstore-landschap draait het er om de krenten uit de pap te vissen”, aldus de eigenaren. Het huidige winkelbestand van de jeansketen wordt onder de loep genomen en enkele filialen zullen daarbij van een eigentijds jasje worden voorzien.
Hommelberg en Roelofs willen daarnaast investeren in de integratie van het offline en online kanaal. Zij willen samen met oprichter Marcel van Gelderen een solide basis leggen voor de toekomst van de formule. Onduidelijk is nog wat de precieze rol van Van Gelderen zal zijn. Hij opende zijn eerste Man at Work winkel in 1995 en besloot de keten twaalf jaar later aan investeringsfonds ZBG Kapital te verkopen.
Men at Work gooit roer om
Gepubliceerd op 18 mei 2012 om 00:00
Reacties 0