Mexx wil transformatie merk versnellen
Gepubliceerd op 22 mei 2012 om 00:00
Mexx bevindt zich in een ingrijpende transformatie, die het modemerk in 2013 weer winstgevend moet maken. Niet-renderende eigen winkels worden gesloten, andere winkels worden vernieuwd en jaarlijks worden er tien tot vijftien nieuwe vestigingen geopend. Het doel is zo’n tachtig goedlopende zaken in Noord-Europa en vijftig Canadese vestigingen te exploiteren. Bovendien zijn er ambities in China, waar Mexx dit najaar zijn eerste winkel opent met zijn Chinese partner Corona.
“Ons doel is om binnen drie à vijf jaar een omslag bij Mexx te hebben gerealiseerd en het bedrijf vervolgens te verkopen”, zegt Bird. “Onze hoop is naar de beurs te gaan, maar ik verwacht ook strategische kopers. Dat geeft ons volop mogelijkheden”, vertelt Bird, die sinds het onverwachte vertrek van Thomas Grote tevens bestuursvoorzitter van Mexx is.
Grote stapte begin mei op bij Mexx. Over de exacte redenen hiervan wil Bird niet veel kwijt, behalve dat het een ‘persoonlijke beslissing’ was en dat er ‘kleine gevoeligheden met de nieuwe eigenaar waren’. Het merk is onder leiding van Grote op alle terreinen vooruitgegaan, meent Bird. “We zullen niets veranderen, we zullen hooguit de transformatie verder versnellen”, zegt Bird over het nalatenschap van Grote. “Thomas heeft een geweldige klus geklaard.”
Reacties 0