De algemene voorwaarden die online schoenenwinkels hanteren verschillen sterk per winkel. Dat blijkt uit onderzoek van Schoen-Online.info, waarbij de voorwaarden van twintig webwinkels werden vergeleken. Volgens de onderzoekers komt Zalando als beste uit de bus. De webwinkelier zou op alle onderdelen het meest klantvriendelijk zijn.
Uit het onderzoek blijkt dat er een groot verschil is tussen de verzendkosten die schoenenverkopes in rekening brengen. Enkele retailers rekenen helemaal geen verzendkosten, terwijl anderen vanaf een bepaald bedrag gratis verzenden. Grote webwarenhuizen als Wehkamp, Neckermann en Otto vragen daarentegen een relatief hoog bedrag voor het verzenden van schoenen.
Ook de voorwaarden voor ruilen en retourneren verschillen flink. Sommige webwinkels hanteren een bedenktijd van zeven dagen, terwijl andere retailers consumenten honderd dagen bedenktijd geven. Klanten kunnen hun schoenen meestal gratis retourneren, alhoewel sommige webshops nog altijd kosten in rekening brengen. Bij de online shop van Scapino is per post retourneren zelfs helemaal niet mogelijk. Dat kan alleen in de fysieke vestigingen.
Flinke verschillen in voorwaarden online schoenenbranche
Gepubliceerd op 23 mei 2012 om 00:00
Reacties 0