Consumenten kunnen voortaan op de website van PostNL checken of brieven en kaarten op de juiste tijd in de brievenbus vallen. Het postbedrijf geeft bovendien aan hoe lang een eventuele vertraging ongeveer duurt.
De nieuwe openheid heeft niets te maken met de recente bezorgproblemen in de regio’s Utrecht en Den Bosch, meldt het postbedrijf. “Wij merken dat mensen veel meer dan vroeger op de hoogte willen zijn van eventuele problemen”, zegt directeur klant en kwaliteitsmanagement Kees Klink. “Vergelijk het met een file of treinvertraging. Duidelijke informatie lost het probleem niet op, maar is wel bijzonder prettig.”
Op de website kunnen consumenten bovendien een klacht indienen of een suggestie doen. “De klachtenpagina was eerder nogal verstopt, maar die is nu een stuk zichtbaarder”, zegt Klink. Klachten worden bovendien telefonisch afgehandeld, omdat klanten dat volgens PostNL prettiger vinden.
De actuele ontwikkelingen binnen PostNL worden deze week naar alle huishoudens gecommuniceerd in het blad ‘Er is Post’.
PostNL meldt bezorgproblemen op website
Gepubliceerd op 24 mei 2012 om 00:00
Reacties 0