De Belgische supermarktketen Colruyt gaat dit jaar elke twee weken haar prijzen omlaag gooien. Tot aan het eind van het jaar worden de prijzen van vijfhonderd producten elke twee weken drie procent goedkoper gemaakt. Dit kunnen de producten van A-merken zijn, maar ook van het eigen huismerk of budgetproducten betreffen. De Belgische keten hoopt zo de ‘koopkracht van klanten te ondersteunen’.
Volgens de super is er de laatste maanden een flinke verandering in het aankoopgedrag van consumenten opgetreden. “Door de dalende koopkracht is de klant veel kritischer geworden bij de uitgaven”, aldus Jean-Pierre Roelands, commercieel directeur bij Colruyt. “De klant telt nog meer dan vroeger. De korting komt niet toevallig overeen met de inflatie.”
De aankondiging van Colruyt volgt kort na de vierde prijsverlaging die concurrent Delhaize dit jaar doorvoerde. Colruyt zegt echter dat het initiatief hier los van staat. “We zijn hier al lang mee bezig. We hebben nog steeds de laagste prijzen, dus we hoeven de prijzen niet per se te verlagen.”
Colruyt wordt een stuk goedkoper
Gepubliceerd op 6 juni 2012 om 00:00
Reacties 0