'Klant wil combinatie online en offline advertenties'

Steeds meer consumenten gebruiken online kanalen in hun oriëntatie-, keuze- en aankoopproces. Dit blijkt uit onderzoek van Marktplaats Media naar adverteren binnen de retailsector.

De folder wordt echter ook nog relatief veel gelezen en goed gewaardeerd, zo melden de onderzoekers. Het merendeel van de daadwerkelijke aankopen wordt bovendien nog steeds gedaan in een fysieke winkel.

Om als adverteerder optimaal in te kunnen springen op de informatiebehoefte is een combinatie tussen online en offline adverteren van belang, zo blijkt uit het onderzoek. Respondenten geven aan folders te lezen, maar willen wel graag zelf kunnen beslissen op welk moment de folder en aanbieding belangrijk zijn. Online advertenties en mobiele folders sluiten dan beter aan bij de wensen van de consument. Twee derde van de ondervraagden geeft aan open te staan voor online aanbiedingen.

Het plaatsen van online folders, gericht adverteren middels banners of het plaatsen van een dagaanbieding is volgens het onderzoek heel aantrekkelijk voor retailers. De relevantie van berichten voor de consument is namelijk groter, omdat de consument al op zoek is naar aankoopinformatie en openstaat voor een daadwerkelijke aankoop. Het grootste voordeel van mobiele folders, is volgens de consument de mogelijkheid om in de winkel direct folders en aanbiedingen te kunnen raadplegen via de telefoon.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!