Supermarktomzet stijgt 2,7 procent in 2011

De Nederlandse supermarktbranche heeft in 2011 de omzet zien stijgen met 2,7 procent tot iets meer dan 33 miljard euro. Dat maakt het CBL vandaag bekend tijdens de presentatie van het CBL-jaarverslag.

Volgens voorzitter Bert Roetert van de supermarktkoepel zijn het niettemin ook voor de Nederlandse foodsector uitdagende tijden. "Toch hoort u mij niet klagen. Ik denk dat we als supermarkt- en foodservicebranche onze handen dicht mogen knijpen, de consument moet immers blijven eten en drinken."

Roetert verwacht dat de branche dit jaar een omzetgroei realiseert van twee tot drie procent. "Het supermarktkanaal is tot nog toe redelijk conjunctuurongevoelig gebleken", stelt de voorzitter.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!