AH XL wint Zomerrapport

Albert Heijn XL heeft het Zomerrapport 2012 gewonnen. De formule lost in het supermarktonderzoek van GfK Panel Services en Foodmagazine Jumbo af als nummer één. Het supermarktbedrijf uit Veghel bekleedde in het Kerstrapport nog de koppositie, maar volgt nu op plek twee. De top vijf bestaat verder uit respectievelijk Jan Linders, Nettorama en Albert Heijn.

Ondanks de winst is het niet alleen hosanna op het hoofdkantoor van Albert Heijn. Het prijsimago staat onder druk. De AH-klant is voor het derde rapport achtereen ontevreden over het prijsniveau. Concurrenten scoren beter op prijs. Het verschil in perceptie was met zes procent niet eerder zo groot.

Supermarktbedrijf Dirk van den Broek realiseert in het Zomerrapport een opvallende opmars. De drie Dirk-ketens zijn opgeklommen tot rond plaats tien. In vorige rapporten stonden de formules rond de twintigste plek. Voorts valt op dat Lidl de run omhoog niet heeft door weten te zetten (17de plaats) en Aldi wederom op de 22ste, laatste plek staat.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!