C1000 verandert etiket plofkip

Het etiket van het kippenvlees van C1000 wordt aangepast. De etiketten toonden kippen die in de wei scharrelden, terwijl Wakker Dier meent dat het om 'plofkippen' ging, die per definitie binnen zitten. Een klacht van Wakker Dier bij de Reclame Code Commissie wordt, een dag nadat ze werd ingediend, ingetrokken.

Het hoofdkantoor van de supermarktorganisatie heeft alle winkels de opdracht gegeven de gewraakte etiketten onmiddellijk aan te passen, stelt de dierenorganisatie. "We hadden natuurlijk liever gezien dat C1000 niet de verpakking maar de plofkip aan had gepast", meldt Wakker Dier, die zijn campagne tegen de plofkip doorzet.

De brancheorganisatie van supermarkten CBL liet donderdag weten vanaf 2020 alleen nog maar vlees te willen verkopen van dieren die zijn behandeld volgens strenge normen op het gebied van milieu, antibioticagebruik en dierenwelzijn.

Wakker Dier denkt dat dit sneller kan. De organisatie probeert de plofkip al per 2015 uit de koeling van de supermarkten te krijgen en kondigde aan 250 jubelende radiospotjes uit te loven voor de supermarkt die als eerste toezegt om op korte termijn helemaal om te schakelen naar kip met 1 Beter Leven ster van de Dierenbescherming.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!