Benetton heeft de Press Grand Prix gewonnen voor zijn Unhate campagne, waarin wereldleiders elkaar kussen. De jury noemt de actie van het Italiaanse modemerk een voorbeeld voor de industrie. De prijs voor de beste internationale perscampagne werd uitgereikt op het Cannes International Festival of Creativity.
Met de promotie zet het merk volgens de jury niet alleen aan tot verkoop, maar het wil ook de wereld verbeteren. Benetton geeft aan dat de campagne ongeveer vijfhonderd miljoen internetgebruikers heeft bereikt. De actie leverde het merk meer dan drieduizend artikelen op in de media en zeshonderd tv-reportages. Het modemerk ontving al een Amerikaanse prijs voor de reclame-uitingen op de One Show Awards.
Of de zoenende wereldleiders ook voor een financiële boost zorgen is nog niet duidelijk. Op korte termijn heeft het de bedrijfsresultaten nog niet flink gestuwd.
Het Vaticaan was minder gecharmeerd van het gezellige onderonsje tussen Paus Benedictus XVI en imam Ahmed Mohamed el-Tayeb. De woedende reactie van het Vaticaan deed Benetton besluiten de foto niet te gebruiken in de campagne. Ook schenkt het merk ter compensatie een geldbedrag aan een katholieke liefdadigheidsinstelling naar keuze.
Benetton wint prijs met zoenende wereldleiders
Gepubliceerd op 22 juni 2012 om 00:00
Reacties 0