Huismerken bedreigen positie B-merken

De sterke omzetgroei van huismerken zorgt ervoor dat supermarkten steeds minder B-merken verkopen. Dat blijkt uit onderzoek van Rabobank.

Steeds meer supermarkten leggen de focus op hun eigen label. Jumbo bijvoorbeeld heeft ongeveer 23 procent marktaandeel en dus genoeg volume om te investeren in zijn eigen merk. Volgens Rabobank brengt dat B-merken in een lastige positie. Deze merken moeten zich gaan herpositioneren door zich te richten op premiumproducten of op de productie van private label.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!