Wakker Dier klaagt over plofkipfilets Euro Shopper

Stichting Wakker Dier spreekt zich in een persbericht fel uit over de verkoop van kipfilet voor bodemprijzen door Albert Heijn. Volgens de stichting zijn de Grote Kipfilets van het merk Euro Shopper ‘de ergst geplofte plofkippen uit een stal’ en stimuleert de verkoop boeren om plofkippen op een nog zwaarder gemiddeld gewicht vet te mesten.

“Het is gênant hoe Albert Heijn een extra slaatje probeert te slaan uit de ergst geplofte kippen uit een stal”, aldus beleidsmedewerker Sjoerd van der Wouw. Volgens hem hebben plofkippen door hun extreem hoge gewicht veel welzijnsproblemen. “Doordat Albert Heijn de zware filets in haar winkels verkoopt als goedkoop speciaal product, stimuleert zij de vraag naar de zware filets.”

In een reactie geeft Albert Heijn zelf aan dat de grote filets uit dezelfde productieketen komen als de reguliere kipfilets. “Binnen een grote groep kippen is sprake van een spreiding in het gewicht van de kippen. Het overgrote deel voldoet aan de specificaties van de Albert Heijn eigen merk kipfilets. Door de verkoop onder het merk Euro Shopper krijgen ook de grotere filets een goede bestemming”, stelt een woordvoerder van de supermarktketen tegenover Distrifood.

Wakker Dier voert dit jaar flink campagne om de plofkip uit de schappen van de supermarkten te krijgen. De levensmiddelenbranche wil dat de plofkip en de kiloknallers in 2020 helemaal verdwenen zijn. Jumbo heeft volgens Wakker Dier laten weten de zware kipfilets vanaf deze week niet meer te verkopen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!