Merendeel supermarktklanten ziet geldautomaten als belangrijke voorziening
Gepubliceerd op 8 juli 2005 om 00:00
Steeds meer supermarkten plaatsen geldautomaten in hun winkels. Albert Heijn en C1000 testen de automaten momenteel en ook PLUS Retail en CoopCodis hebben plannen in die richting. Klanten blijken de aanwezigheid van `flappentappen` op prijs te stellen. Uit het CBL-Consumentenonderzoek blijkt dat meer dan 60% van de consumenten geldautomaten een belangrijke voorziening in de supermarkt vindt.Ook de banken zijn enthousiast over plaatsing van geldautomaten in winkels. Begin 2005 startte Albert Heijn in samenwerking met de Postbank met de installatie van geldautomaten in 25 winkels in de omgeving van Utrecht en Amersfoort. Als de proef succesvol is zal Albert Heijn alle winkels met een flappentap uitrusten. Een geldautomaat in de supermarkt wordt rendabel bij 600 a 700 transacties. Coop denkt najaar 2005 over te gaan op plaatsing van geldautomaten. Laurus heeft nog geen concrete plannen. Volgens automatenleverancier Hanco genereren supermarkten te weinig traffic voor een rendabele exploitatie. Geldautomatenleverancier Moneybox meent echter dat de automaten in een duidelijke behoefte voorzien.
Reacties 0