Nieuwe geschillencommissie webshops gestart

De Geschillencommissie Webshop is sinds 1 juli officieel van start gegaan. Consumenten kunnen vanaf nu bij de commissie terecht wanneer zij een geschil hebben met een webwinkel die is aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk, of die zich zelfstandig heeft geregistreerd bij De Geschillencommissie.

De Consumentenbond en Stichting Webshop Keurmerk zijn tot een overeenkomst gekomen over het gebruik van tweezijdige voorwaarden door de leden van de brancheorganisatie. De Geschillencommissie Webshop is de tweede geschillencommissie voor webshops. Consumenten die winkelden in webwinkels met het Thuiswinkel Waarborg, konden al terecht bij de Geschillencommissie Thuiswinkel.

Beide commissies zijn onafhankelijk en vellen een bindend oordeel over niet-opgeloste klachten tussen consumenten en webwinkels. Het indienen van een klacht kost 25 euro en consumenten krijgen dat bedrag terug als ze in het gelijk worden gesteld. Voor consumenten naar een geschillencommissie stappen, moet zij hun klacht eerst direct voorleggen aan de betreffende retailer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!