Vishandel moet meer samenwerken

De vishandel doet er verstandig aan om de onderlinge samenwerking te intensiveren, teneinde de huidige moeizame economische tijden goed te doorstaan. Dat stelt Peter Frans Koelewijn, sinds 1998 directeur bij groothandel Gebr. Muys B.V. in Spakenburg. Dit bedrijf sloot zich in 2001 aan bij de Kennemer Visgroep. Er wordt door Muys met name samengewerkt met dochterbedrijf Gravis op het gebied van inkoop en logistiek. Deze samenwerking kwam overigens niet direct goed van de grond. Volgens Koelewijn had dit te maken met de verschillende bedrijfsculturen: `Het heeft ook met emoties en beroepstrots te maken. Mensen die bij Muys of bij Gravis werken zijn trots om voor dat bedrijf te werken? Je moet ze de tijd geven om naar elkaar toe te groeien`.Koelewijn denkt echter dat een volledige samenwerking tussen Gravis en Muys een besparing van zo`n 30% kan opleveren. Momenteel is de samenwerking goed voor voor 10 a 15% aan besparingen. Gravis en Muys hebben een gezamelijk marktaandeel van 20%, waarmee het momenteel marktleider in Nederland is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!