Net als Mini zoekt autofabrikant Audi de winkelstraat op. Maandag 16 juli opende op Picadilly Circus in Londen de eerste Audi City. De Duitse autofabrikant kondigde tijdens de opening aan dat er de komende jaren nog eens twintig van deze ‘cyberstores’ worden geopend in grote winkelsteden.
Met het Audi City-format wordt de traditionele showroom vervangen door een interactieve winkel met gigantische videoschermen, touchscreen computerschermen en personeel voorzien van iPads. Opvallend is dat in de winkels vrijwel geen fysieke auto’s worden geshowd. Wie een idee wil krijgen van de verschillende modellen, de kleuren en de mogelijkheden krijgt dat te zien op interactieve, muurvullende videoschermen. In de buurt daarvan staan tafels met touchscreens waarop klanten hun perfecte auto naar eigen wens kunnen samenstellen.
Service en ervaring staan centraal in de cyberstores. In 2015 wil het automerk twintig vestigingen geopend hebben in metropolen over de hele wereld.
Audi is overigens niet de eerste die de auto naar de winkelstraat brengt. Op de Champs Elysees in Parijs is al jaren een showwinkel gevestigd van Renault. Het populaire Mini heeft ook al meerdere Mini-stores, waaronder in Amsterdam bij het Leidseplein.
De video op de RetailNews Facebook-pagina geeft een impressie van Audi City.
Audi zoekt winkelstraat op
Gepubliceerd op 19 juli 2012 om 00:00
Reacties 0