Wehkamp.nl gaat zijn affiliateprogramma zelf beheren. Het online warenhuis maakte eerst gebruik van bestaande affliatenetwerken als tussenpersoon.
Door het eigen beheer van het affiliateprogramma denkt Wehkamp sneller en efficiënter te kunnen werken. Het webwarenhuis heeft op deze manier meer inzicht in de resultaten. Tevens is Wehkamp geen commissie per verkoop meer kwijt aan een partner.
Statistieken kunnen naar eigen systemen geïmporteerd worden door gebruik te maken van een ‘reporting API’. Op advertentievlak zijn nu verschillende tools en widgets beschikbaar, zoals xml shopping API om een specifiek assortiment onder de aandacht te brengen. Verder onderhoudt Wehkamp direct contact met de affiliate om de inzet van acties beter af te stemmen en orders worden na maximaal 21 dagen gevalideerd.
Wehkamp beëindigt met deze stap de samenwerking met Zanox-M4N, Dasycon, Tradetracker en Affiliate4You. Bol.com koos eerder ook voor een soortgelijk programma.
Wehkamp beheert zelf affliateprogramma
Gepubliceerd op 25 juli 2012 om 00:00
Reacties 0