Wehkamp beheert zelf affliateprogramma

Wehkamp.nl gaat zijn affiliateprogramma zelf beheren. Het online warenhuis maakte eerst gebruik van bestaande affliatenetwerken als tussenpersoon.

Door het eigen beheer van het affiliateprogramma denkt Wehkamp sneller en efficiënter te kunnen werken. Het webwarenhuis heeft op deze manier meer inzicht in de resultaten. Tevens is Wehkamp geen commissie per verkoop meer kwijt aan een partner.

Statistieken kunnen naar eigen systemen geïmporteerd worden door gebruik te maken van een ‘reporting API’. Op advertentievlak zijn nu verschillende tools en widgets beschikbaar, zoals xml shopping API om een specifiek assortiment onder de aandacht te brengen. Verder onderhoudt Wehkamp direct contact met de affiliate om de inzet van acties beter af te stemmen en orders worden na maximaal 21 dagen gevalideerd.

Wehkamp beëindigt met deze stap de samenwerking met Zanox-M4N, Dasycon, Tradetracker en Affiliate4You. Bol.com koos eerder ook voor een soortgelijk programma.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!