Abercrombie & Fitch verlaagt ambitieniveau

Abercrombie & Fitch herziet zijn expansieplannen vanwege omzetdaling en de zwakke Europese economie. Dat liet ceo Mike Jeffries woensdagavond weten.

De Amerikaanse modeconcern, waar ook de merken Abercrombie Kids, Hollister Co en Gilly Hicks onder vallen, wil zijn expansieplannen gedeeltelijk uitstellen en wil snijden in winstprognoses. In de Verenigde Staten wist het modemerk in het tweede kwartaal de omzetdaling van vijf procent binnen de perken te houden, maar internationaal daalde de omzet met 26 procent. De netto-omzet steeg wel met vier procent naar 951,4 miljoen dollar, dankzij goede verkoopcijfers in nieuwe winkels.

De fashion retailer wil nu dertig nieuwe Hollister winkels openen, in plaats van de eerder aangekondigde veertig. De plannen voor nieuwe flagshipstores zijn, met uitzondering van een filiaal in Shanghai, in de wacht gezet. Ook heeft de keten het tempo van nieuwe winkelopeningen in het buitenland verlaagd. Jeffries geeft aan strenger te gaan kijken naar nieuwe winkellocaties en alleen nieuwe winkels te openen op locaties waarvan het merk overtuigd is dat er een sterk rendement behaald kan worden.

“We geloven dat dit absoluut het geval is voor de internationale investeringen die we tot nu toe hebben gedaan, omdat onze internationale winkels veel productiever en winstgevender zijn dan de Amerikaanse winkels”, vertelt de ceo. Ondanks dat wil het bedrijf, met name in Europa, de expansieplannen herzien. Of de gewijzigde expansieplannen de opening van een Ambercrombie & Fitch winkel in Amsterdam ook in de weg staat is nog niet bekend. In 2011 kondigde het bedrijf aan in het najaar van 2012 een winkel in ons land te willen openen.

De winstcijfers van A&F worden later deze maand bekend gemaakt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!