Van alle online aankopen in Groot-Brittannië zal 6,1 procent de komende drie jaar via Facebook worden gedaan. Dat voorspelt leverancier van e-commerce software Ecwid. Volgens de leverancier hebben retailers met een storefront op Facebook hun totale inkomsten met gemiddeld acht procent zien stijgen.
Volgens Ecwid-ceo Ruslan Fazylev is de potentie van verkoop via Facebook enorm. Deze vorm van e-commerce staat echter nog in de kinderschoenen. “Er zijn tegenwoordig veel bedrijven op Facebook, maar er zijn er nog maar weinig die hun aanwezigheid daar goed te gelde hebben kunnen maken”, meent Fazylev. Hij geeft aan dat het echter niet moeilijk is een storefront te openen. Fazylev stelt dat een winkel op Facebook dezelfde online winkelervaring biedt als een ‘traditionele webwinkel’.
Cijfers van Ecwid geven aan dat nog maar vier procent van de Britten ooit een aankoop deed via Facebook, terwijl veertig procent zegt interesse te hebben in shopmogelijkheden via het online platform. Ecwid stelt dat de retailers die al een winkel hebben via Facebook, in totaal 17,7 procent meer omzet boeken.
‘Zes procent online Britse aankopen via Facebook’
Gepubliceerd op 6 augustus 2012 om 00:00
Reacties 0