Fashionlabel Benetton opent nog deze maand een eigen webshop in Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Het modebedrijf hoopt met een eigen webshop de kosten voor het directe verkoopkanaal te verlagen. Daarnaast moet een online winkel het verkoopapparaat en bereik van Benetton in stand houden.
De retailer in kleding meldde in het laatste kwartaalbericht flink last te hebben van de economische crisis. Benetton kon minder kleding kwijt aan tussenhandel, wat terug te zien was in de omzet. De keten verkocht in het eerste kwartaal voor 425 miljoen euro, een daling van 5,5 procent op jaarbasis. De omzet uit het directe verkoopkanaal ( eigen winkels) steeg met 6,1 procent. De nettowinst kwam uit op tien miljoen euro, bijna een halvering ten opzichte van het jaar ervoor. Het bedrijfsresultaat daalde met 64 procent tot twaalf miljoen euro. De directie van Benetton verwacht niet dat hierin een verbetering op zal treden.
Wanneer de website precies online gaat is nog niet duidelijk. In Nederland en België zou er nog geen webwinkel op de planning staan.
Benetton gaat online
Gepubliceerd op 6 augustus 2012 om 00:00
Reacties 0