Meubeltrack stelt platform open voor webshops

Meubeltrack.nl stelt zijn platform open voor webwinkeliers. Online meubelwinkels kunnen vanaf nu hun aanbod inladen op het platform. De voorwaarde om een fysieke vestiging te hebben verdwijnt. “Ons uitsluitend richten op offline aanbod is een beperking voor de groei”, zo licht eigenaar Rob Bogaers de nieuwe strategie toe.

In 2009 startte Bogaers Meubeltrack.nl als oriëntatieplatform, kopen kan niet op de website, waar fysieke woonwinkels hun aanbod kunnen tonen. Met de nieuwe strategie wil Meubeltrack.nl niet alleen meer voldoen aan de wensen van offline winkels, maar ook die aan die van online winkels. “Ze kunnen hun datafeeds bij ons inladen en het afrekenmodel is no cure, no pay”, vertelt Bogaers. Alleen wanneer een klant iets koopt bij een webwinkel, waar hij terecht is gekomen via Meubeltrack, ontvangt Bogaers een vergoeding.

“We zijn eerst begonnen met showroommodellen van fysieke winkels op de site te zetten”, zegt Bogaers. “Toen begon de vraag van webwinkels te komen.” Recentelijk werd Meubeltrack benaderd door webretailers Flinders.nl, Kewlox.nl en Home24. Volgens Bogaers waren deze partijen op zoek naar een resultaatgericht marketingkanaal, waarna hij zijn platform ook openstelde voor de online meubelverkoper. “Op deze wijze kunnen we de consument zelf laten kiezen”, meent de eigenaar. “Of hij nou naar de winkel wil of direct online bestelt, al dan niet direct leverbaar, met of zonder voordeel.”

Fysieke meubelwinkels betalen een fixed fee aan Meubeltrack.nl, maar ze krijgen volgens Bogaers de mogelijkheid om ‘resultaatgericht mee te liften op het platform’. “Ze hebben de mogelijkheid hun volledige online benadering bij het Meubeltrack team onder te brengen”, stelt Bogaers. “Van idee tot realisatie van omzet online.” Met de nieuwe mogelijkheden verwacht Meubeltrack de Thuisbezorgd.nl van de woonbranche te worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!