Unilever en DHL lanceren ‘groen’ businessplan

Unilever en DHL Supply Chain investeren in een Joint Business Development Plan, om de CO2-uitstoot te verminderen. Met het businessplan zetten de concerns in op de ontwikkeling van ‘groene’ businessmodellen en technologieën.

Het programma werd vorige week door de partijen gelanceerd. Onderdeel van het plan is het stimuleren van toeleveranciers om maatregelen te nemen op het gebied van emissiereductie en het verbeteren van hun milieuprestaties.

Het Joint Business Development is een verlengstuk van de groene initiatieven die Unilever en DHL Supply Chain eerder lanceerden. Zo heeft Unilever het Sustainable Living Plan en DHL richt zich op zijn GoGreen initiatief. De focus van beide programma’s ligt bij het reduceren van de CO2-uitstoot en het efficiënter inrichten van supply chains. Ook proberen beide verspilling in de keten te verminderen door nieuwe technologieën in te zetten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!