Nederlandse vakantieganger winkelt prijsbewuster

Nederlandse vakantiegangers houden dit jaar hun boodschappenbudget beter in de gaten. Dat blijkt uit een enquête van het economisch bureau van ING.

Vorig jaar gaf nog 45 procent van de respondenten aan dat ze op vakantie minder oplettend waren bij het winkelen dan thuis. Nu geeft vier op de tien Nederlandse toeristen aan minder op de uitgaven aan boodschappen te letten. De groep vakantiegangers die extra oplettend is, is toegenomen naar tien procent.

ING geeft aan dat de huidige economische onzekerheid consumenten terughoudender maakt. Ruim de helft van de ondervraagden gaf dan ook aan bij het plannen van de reis al rekening te houden met de prijzen op de vakantiebestemming.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!