Allerhande van AH zoekt concurrentie met publiekstijdschriften
Gepubliceerd op 13 juli 2005 om 00:00
Het blad Allerhande van Albert Heijn ondergaat een vernieuwing. Het consumentenblad is inmiddels aan zijn 250e nummer toe en viert dit met een speciaal zomerkookboek. De redactie werkt intussen aan de opvolger van Allerhande in de bestaande vorm en komt komend jaar met een restyling. Dan moet Allerhande nog meer de concurrentie aan gaan met publieksbladen zoals Libelle en Margriet.Het tijdschrift wordt gemaakt door het bureau Media Partners in Amstelveen. Met Allerhande wil AH vooral in gesprek raken met de lezer en in het tijdschrift verschijnt zoveel mogelijk achtergrondinformatie. Het blad heeft een oplage van 2,1 miljoen stuks. Het doel van het blad is vooral het versterken van het merk Albert Heijn. Allerhande schrijft ook over eetcultuur, waarbij het de bedoeling is om andere eetculturen voor de klanten bereikbaar te maken. Het blad dient als belangrijke inspiratiebron voor eten en drinken. Om daar goed op in te kunnen spelen, laat AH regelmatig onderzoeken uitvoeren door onderzoeksbureau Nipo naar het eet- en drinkgedrag van de Nederlander.
Reacties 0