Gemengde gevoelens bij resultaten Ahold

Ahold realiseerde in het tweede kwartaal meer winst en omzet. De resultaten bezorgen analisten gemengde gevoelens.

Volgens analist John David Roeg van ING is 'het beeld in de Verenigde Staten oké, Nederland is wel iets beneden verwachting. Hij constateert dat Ahold erg afhankelijk was van prijsacties.

"Het was een erg promotionele omgeving. Ze hebben prijsverlagingen moeten doorvoeren en hebben ook kosten gemaakt voor de campagne voor het EK voetbal. Ook bol.com heeft wat kosten gemaakt, wat een klein negatief effect op de marge had", aldus Roeg.

Volgens analist Fernand de Boer van zakenbank Petercam zijn de cijfers 'iets teleurstellend'. Hoewel de omzet goed is, vallen de marges tegen, meent De Boer. "Ze moeten wel heel veel moeite doen om de klant binnen te halen.''

SNS Securities kwalificeert de resultaten van Ahold als 'beter dan verwacht'. Dat is volgens de bank het gevolg van een sterkte prestaties in de VS.

Eerder: Ahold boekt meer omzet en winst

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!