Albert Heijn gaat de komende maanden experimenteren met afhaalpunten binnen en buiten zijn winkels. Dat laat woordvoerder Jan Christiaan Hellendoorn weten, zo schrijft Distrifood online. De marktleider wil onderzoeken hoe klanten reageren op ‘stand alone’ punten en op afhaalpunten die zijn gekoppeld aan een winkel.
Tevens staat de supermarktketen op het punt om zijn loyalty programma Mijn Bonus aan de consument te introduceren. Door gebruik te maken van de individuele gegevens van iedere klant en persoonlijke aanbiedingen te doen, wil Albert Heijn de loyaliteit vergroten. “Het is mogelijk Mijn Bonus nog dit jaar wordt gelanceerd, maar ik zie het eerder in het eerste kwartaal van 2013 gebeuren”, aldus Hellendoorn.
Daarnaast zal Ahold binnenkort nieuwe categorieën toevoegen aan het internetwarenhuis bol.com. “De komende tijd komen er dingen bij die wat meer overlap hebben met Ahold”, aldus topman Dick Boer in De Telegraaf.
Albert Heijn experimenteert met afhaalpunten
Gepubliceerd op 27 augustus 2012 om 00:00
Reacties 0