Verdubbeling aantal mobiele bezoekers bol.com

Bol.com heeft het aantal mobiele shoppers sinds januari zien verdubbelen. Van het totale aantal winkelbezoeken vindt 7,9 procent plaats via de mobiel. Het webwarenhuis heeft zijn webshop vernieuwd om deze groeiende groep klanten tegemoet te komen

Ook het aantal bezoeken via een tablet verdubbelde, waardoor nu bijna één op de tien klanten via een tablet de website bezoekt. De nieuwe mobiele winkel moet die groei een impuls geven.

De mobiele shop is voorzien van uitgebreidere productinformatie en een zoekmachine met zoeksuggesties. Mobiele consumenten konden eerst alleen met acceptgiro betalen, maar mogen nu ook afrekenen met iDeal of creditcard.

Het webwarenhuis heeft daarnaast het tweedehands assortiment op de mobiele shop geïntegreerd, en e-books aan het assortiment toegevoegd. “De nieuwe shop wordt voor een groeiend aantal klanten dé plek waar zij zich oriënteren en een bestelling plaatsen,” aldus Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com. “Klanten moeten immers altijd en overal kunnen winkelen als zij dat willen, dus ook via hun mobiele telefoon.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!