Nederlandse consumenten vinden de website van bol.com de beste. Het webwarenhuis onderscheidt zich vooral door de klant centraal te stellen. Als tweede eindigde Booking.com, dat vorige twee edities nog eerste werd in het onderzoek van onderzoeksbureau WUA!. BCC.nl werd derde. Bol.com liet op onder meer de categorieën kwaliteit, vertrouwen en imago de concurrentie ver achter zich.
Volgens Klaas Kroezen, directeur van WUA!, is het voor een webwinkel belangrijk om de beste binnen de branche te zijn. “Gemiddeld heeft de nummer één binnen een branche 58 procent meer omzet dan de nummer twee. De winkels daaronder mogen de kruimeltjes verdelen. Hoe hoger de voorsprong hoe moeilijker het is voor andere webwinkels om die in te halen. Want met een hogere omzet heeft een winkel ook meer mogelijkheden om te investeren.”
De top-10 beste websites van 2012:
1. Bol.com 8,2
2. Booking.com 8,2
3. BCC.nl 8,0
4. IKEA.com 7,7
5. KLM.com 7,6
6. ASNBank.nl 7,5
7. LensExpress.nl 7,5
8. Arke.nl 7,4
9. DELA.nl 7,3
10. Hypotheker.nl 7,2
'Bol.com beste website 2012'
Gepubliceerd op 24 september 2012 om 00:00
Reacties 0