Toyota wil wereldwijde marktleider worden met hybride techniek

Autofabrikant Toyota wil de specialiteit van het bedrijf, de milieuvriendelijke hybride techniek, in de toekomst verder ontwikkelen en grootschalig toepassen. Het Japanse bedrijf hoopt dankzij de techniek de grootste autofabrikant ter wereld te worden. Een hybride motor is een combinatie van een benzine en een elektrische motor, en levert een groter vermogen bij lagere kosten. De verkopen van de modellen met hybride motor worden gestuwd door de stijgende olieprijzen. Katsuaki Watanabe, de topman van Toyota: “De hybride is niet langer gericht op een speciale doelgroep. Het wordt een kernactiviteit.” Hybride auto’s zijn zuiniger, maar ook veel duurder dan gewone auto’s. Toyota neemt dus een risico door de strategie op hybriden te richten, maar heeft vertrouwen in de resultaten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!