Wehkamp.nl bouwt een speciale site voor tabletgebruikers. Dat schrijft Twinklemagazine.nl online. Daarnaast lanceert de webwinkelier begin 2013 zijn eerste apps voor de tablet. Het webwarenhuis verwacht eind komend jaar al dertig procent van zijn omzet via tablets te genereren.
Volgens de webwinkelier oogt de nieuwe site rustiger en geeft deze meer ruimte voor inspiratie dan de geoptimaliseerde variant die Wehkamp.nl zijn tabletgebruikers nu aanbiedt. “De navigatie wordt meer verborgen achter knoppen en we gaan werken met lay-overs”, legt Alexander van Slooten, manager internet, uit. Vanaf oktober zal de site worden getest.
Van Slooten zegt er niet van op te zullen kijken wanneer de tablet eind 2014 goed zou zijn voor de helft van de omzet van Wehkamp.nl. Momenteel komt al ruim tien procent van de omzet bij tablets vandaan. Op smartphones richt Wehkamp.nl zijn pijlen daarentegen niet. “We zien dat de smartphone wel een belangrijke rol speelt in de hele customer journey. Maar de conversie is veel lager, zo’n dertig procent van die op desktops en laptops. De conversie op tablets bedraagt 81 procent van die op desktops en laptops.”
Wehkamp.nl bouwt site voor tablets
Gepubliceerd op 1 oktober 2012 om 00:00
Reacties 0