Consumenten zijn best bereid om flink te betalen voor vitamines, mineralen en supplementen (VMS). Dat blijkt uit onderzoek van Info2Action. Consumenten zoeken bij VMS-producten niet per se naar de goedkoopste aanbieding, maar letten vooral op de samenstelling van de multivitaminen of voedingssupplementen.
De grote A-merken kunnen rekenen op een hoge loyaliteit, zo meldt het onderzoek waarover is gepubliceerd in het septembernummer van RetailTrends. Zo’n zeventig procent van de ondervraagde consumenten kiest voor een A-merk en verandert ook niet heel snel van merk. Ook niet als een ander merk in de aanbieding is. Volgens Info2Action is de voornaamste reden hiervoor dat een VMS-product betrekking heeft op de gezondheid van een consument.
Het volledige researchverhaal is te lezen in het septembernummer van RetailTrends. Een introductieabonnement op RetailTrends? Klik hier.
‘Korting niet nodig op voedingssupplement’
Gepubliceerd op 1 oktober 2012 om 00:00
Reacties 0