Cadbury krijgt recht op paars

Chocolademerk Cadbury mag als enige merk de kleur paars gebruiken voor chocoladerepen en –dranken. Concurrent Nestlé sleepte Cadbury voor de Londense rechter, omdat Cadbury al sinds 2008 poogt de kleur paars als handelsmerk te deponeren. Volgens Nestlé kan een kleur niet als beschermd handelsmerk dienen.

De rechtbank in Londen besloot Cadbury toch gelijk te geven. Het chocolademerk maakt al sinds begin vorige eeuw gebruik van de kleur paars. Bovendien zou de kleur bijdragen aan het karakter van het merk. De exclusiviteit van de kleur geldt echter wel voor een beperkt aantal producten. Nestlé zegt daarom redelijk tevreden te zijn met de uitspraak van de rechter.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!